Tooshe Tooshe .

Tooshe

اجزاي تشكيل دهنده همبرگر

هر ساندويچ همبرگر از ۴ جز اصلي تشكيل مي‌شود كه بدون هر كدام از آنها، غذايي تهيه شده ناقص بوده و نمي‌توان به آن همبرگر گفت. برگر، نان همبرگر، سس و مخلفات مانند سبزيجات يا ادويه مخصوص همبرگر كه درنهايت يك ساندويچ همبرگر را تشكيل مي‌دهند.

نان همبرگر:

در گذشته از همان نان‌هايي كه در هر منطقه پخته مي شد، براي تهيه همبرگر استفاده مي‌شد، اما بعدها نان همبرگر تغيير كرد و به شكل نان‌هاي صنعتي گرد اسفنجي با آردگندم كه كمي طعم شيرين دارند تبديل شد كه امروزه جزو پرمصرف‌ترين نوع نان در سراسر دنيا محسوب مي‌شود. نان جو، نان چاودار، نان‌هاي ادويه‌دار يا كنجدي نيز براي سرو همبرگر در دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرند. با اين حال برخي افراد در منزل و با استفاده از گاز فردار، نان همبرگر خانگي خوشمزه و باكيفيت تهيه مي‌كنند.

يكي از رموز تهيه نان‌ همبرگر مطبوع و با كيفيت، رعايت تناسب مواد اوليه مي‌باشد. برخي از اين مواد نقش مهم‌تر و حساس‌تري در تهيه نان دارند. به عنوان مثال خمير‌مايه، كه براي فعال شدن و عمل آمدن نياز به مقداري شكر دارد. از طرفي افزودن مقادير بالاي شكر باعث مرگ و غيرفعال‌شدن خمير‌مايه خواهد شد. همچنين نمك به كنترل فعاليت خمير‌مايه كمك مي‌كند و همان‌طور كه در مورد شكر نيز صادق است، مقادير بالاي نمك يا افزودن نمك به صورت مستقيم بر روي خمير‌مايه، آن را غير‌فعال خواهد كرد.

نكته ديگر در مورد مواد اوليه مورد استفاده در پخت نان همبگر اين است كه در مورد برخي مواد اوليه نمي‌توان اندازه دقيقي ارائه كرد. به عنوان مثال، آرد كه مقدار مصرفي آن در پخت نان‌ها به عوامل مختلفي بستگي دارد و هميشه تاكيد مي‌شود كه ميزان آرد تقريبي بوده و بايد تا اندازه‌اي به خمير اضافه شود كه خمير به دست نچسبد. نسبت مواد مياني و يا مغز‌ها و طعم‌دهنده‌هاي مختلف مورد استفاده در تهيه نان نيز از مواردي است كه بسته به ذائقه افراد بستگي دارد و نمي‌توان اندازه دقيقي براي آن‌ها تعيين كرد.

سس همبرگر:

سس‌هاي مورد استفاده براي همبرگر بسيار متنوع هستند. براي مثال مي‌توان از انواع سسها مانند سس گوجه فرنگي يا سس كچاپ، سس مايونز، سس‌هاي پنيردار، سس‌هاي دودي (سس باربيكيو)، انواع سس خردل، سس ترش و تند و سس هاي ميوه‌اي نيز در كنار ساندويچ همبرگر استفاده نمود. انتخاب سس به نوع برگر و سليقه هر فرد بستگي دارد، اما استفاده از سس مايونز به عنوان سس اصلي ساندويچ و سس كچاپ به عنوان سس كنار غذا، شهرتي جهاني دارد.

افرادي كه از رژيم‌هاي كم‌كالري پيروي مي‌كنند مي‌توانند به جاي استفاده از اين سس‌ها، از سس‌هاي رژيمي يا سس‌هايي كه با پنيرهاي رژيمي و كم‌چرب تهيه مي‌شود در كنار انواع سس خردل استفاده كنند.

مخلفات همبرگر

ساندويچ همبرگر معمولا همراه با مخلفات متنوعي سرو مي‌شود؛ يعني در يك ساندويچ همبرگر از انواع سبزيجات شامل گوجه فرنگي، خيارشور، كاهو، قارچ، كدو، كلم‌هاي مختلف، پياز، سير و سبزي‌هاي گوناگون مي‌توان استفاده نمود. سبزيجات مورد استفاده در ساندويچ‌ها با توجه به نوع برگر، ادويه‌هاي به كار رفته در آن‌ها و همينطور سليقه افراد انتخاب مي‌شوند ولي در نهايت يار جدانشدني برگرها، سيب زميني سرخ شده است.

به جز اين موارد انواع دورچين غذا مانند قارچ سوخاري، پياز سوخاري، چيپس سيب زميني و ... نيز در كنار انواع ساندويچ‌خت به خصوص ساندويچ همبرگر مصرف مي‌شود.

 

ادويه مخصوص همبرگر:

شايد بارها تلاش كرده‌ايد در منزل يك ساندويچ همبرگر خوشمزه و مشابه همبرگرهاي بازاري تهيه كنيد اما هربار به اين نتيجه رسيده‌ايد كه خير، هيچ همبرگري شبيه همبرگرهاي آماده نيست!

شايد مهم‌ترين دليل اين اختلاف، تفاوت در ادويه‌جاتي باشد كه معمولا در رستوران‌ها و فست‌ فودي‌ها از آن‌ها براي تهيه انواع ساندويچ‌ها استفاده مي‌شود و شما از جزييات و تركيبات آن‌ها بي‌خبر هستيد. در ادامه اين مشكل را رفع خواهيم كرد و راز و رمز تهيه ادويه مخصوص همبرگر را به شما خواهيم گفت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۹:۲۲ توسط:آقاي شريفي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :